dimecres, 8 de febrer de 2012

LES RETALLADES

Us deixe el manifest que hem signat els/les mestres MRP de Castelló (Moviment Renovació Pedagògica) per si aclarís un poc el que està passant. I quina és la nostra postura.

Manifest: NO A LES RETALLADES

Darrerament, estem assistint a una sèrie d’atacs a l'Escola Pública, concretades en la degradació constant de les condicions de treball del professorat i una mancança de reconeixement de la nostra tasca educativa; en una retallada dels drets dels alumnes a rebre una educació de qualitat i gratuïta (ajudes de menjador, beques de llibres...); en el degradació de la qualitat de la tasca docent pel que fa a la rebaixament de les instal·lacions i recursos dels centres educatius, infraestructures, material escolars, necessitats bàsiques (calefacció, energia elèctrica); a la participació social..., que considerem inadmissibles.
   Des del Moviment de Renovació Pedagògica Escola d'Estiu de Castelló volem manifestar la nostra condemna a aquesta agressió que està fent el govern valencià al món de l'educació. No estem d'acord que l'Escola Pública pague les conseqüències de la deficient gestió pública dels darrers anys. Pensem que es retalla allà on precisament s'hauria d'invertir i per tant es continua hipotecant el nostre futur.
   Desprès de 16 anys de govern del PP, amb inversions nefastes, construccions faraòniques, sobrecostos escandalosos, «eventos» de dubtosa rendibilitat, escàndols de corrupció que han buidat les arques dels diners públics, la nostra comunitat es troba arruïnada. El malbaratament sumat a la disminució d'ingressos per la crisi ha deixat a la Generalitat sense diners.
   Per a treure diners, l'ocurrència dels governants és retallar en l'educació i la sanitat públiques: redueixen brutalment el salari dels seus treballadors per a desmotivar aquest col·lectiu amb la intenció de provocar l'abandó d'allò públic.
   Una vegada desacreditat el model públic, és fàcil justificar la privatització per raons de qualitat i d'eficiència. Amb la privatització de l’ensenyament i la sanitat, a més de noves possibilitats de negoci per als de sempre, aconsegueixen el control ideològic de la futura ciutadania. I en aquest nou model educatiu l’Escola Pública queda com a subsidiària de la privada.
   La ciutadania haurà d'acceptar que pagaran pels serveis que ara tenen de forma universal i gratuïta.
Front a les retallades i agressions que estem sofrint el sector públic i en concret l’Escola Pública cal que reaccionem.
   Pensem que:
  •       Hem de fer una profunda reflexió sobre l’escola que volem i per la que lluitem.
  •      Hem de denunciar les malversacions amb eficiència i cercar accions que obtinguen el màxim ressò i adhesió de tota la societat.
  •      Hem d'aconseguir la màxima unió dels mestres i les mestres, dels professors i les professores i dels pares i les mares per a que reverteixi positivament en el manteniment de la qualitat de l'Escola Pública i de l'educació del nostre alumnat.
  •      És moment d’obrir les portes de les escoles a la comunitat educativa, de fer més visible la nostra tasca. És molt important que tots coneguen la tasca que fins ara hem fet i que ha estat poc valorada, pot ser per desconeixement. Cal que la comunitat educativa conega i valore la quantitat d'activitats que fem de forma voluntària, fora del nostre horari laboral i sense cap remuneració econòmica ( eixides, reunions de coordinació, tallers per a les famílies, planificació d'activitats de centre, activitats de convivència, de portes obertes...) en favor de l'Escola Pública, és a dir, en benefici dels alumnes i de les famílies. Durant molt de temps ha estat així, perquè entenem la nostra escola com un dret social, innegociable i fonamental en el creixement d'una societat.
  •       No es moment de suspendre projectes, en tot cas de encetar-ne de nous i de repensar-los adaptant-los a les circumstàncies actuals.
  •       Podem renunciar a la formació organitzada per la Conselleria, però no a tota la formació, els ensenyants hem de continuar formant-nos perquè hem d’evolucionar amb la realitat. És moment d'ajuntar-nos en grups de treball o en seminaris al marge de l’administració, per continuar fent renovació pedagògica als nostres centres. Cal que aprofitem models de formació alternativa organitzada per fundacions, associacions, universitats, moviments de renovació.... Cal aprofitar l'anomenat claustre virtual i permanent que és Internet (xarxes socials, blogs, webs) i compartir en la xarxa. 
  •     Ara més que mai hem de demostrar la responsabilitat, el comprimís i la professionalitat, que els treballadors de l’ensenyament hem tingut i tenim amb l’Escola Pública.

L'ESCOLA PÚBLICA SOM TOTA LA COMUNITAT EDUCATIVA!

TOTS JUNTS PER L'ESCOLA PÚBLICA!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada