diumenge, 5 de febrer del 2012

FEDERICO MAYOR ZARAGOZA

El disabte vaig assistir a la jornada inaugural del 5é congrés de l'escola valenciana.
Hi va haver en la primera part una taula rodona molt interessant sobre "l'escola que tenim i la que volem", en la que van participar tots els sectors de l'ensenyament: una estudiant de magisteri, una mestra membre dels moviments de renovació pedagògica, un professor de la facultat de magisteri, una mestra i directora d'un centre  d'educació infantil i primaria, un pare membre d'una AMPA i un mestre, fill de mestres, que va aconseguir que tots els que allí estavem aplaudirem una intervenció brillant i entusiasta, defensora de l'escola pública de qualitat, de l'escola que tots els que allí estavem ,i de molts que no podien estar, volem.
Després d'un breu descans Federico Mayor Zaragoza va fer la seua conferència: "Cap a una escola de qualitat".
Jo no vaig poder assistir a l'acte que es va organitzar ací a la Vall on Federico Mayor parlà de la seua visió del món actual i el dissabte em vaig quedar encisada amb tot el que va dir. Vaig eixir donant-li voltest a totes les idees que allí va llançar i pensant que si fora possible la clonació humana, no estaria de més clonar persones com aquestes, sensates, coherents amb capacitat de trasmetre idees tan bones i plenes de sentit comú.
He trobat un vídeo on diu algunes de les coses que també va dir a València. Segur que us encantarà.
Per acabar la jornada un grup de l'Eliana ens va fer una mostra de "muixeranga" al so de dolçaina i tabal. I el que més ens va sorprendre a tots és que aquest grup estava format per homes i dones, xiquets i xiquetes de totes les races i colors: tots, vinguts de llocs molt allunats de la nostra cultura, fent algo tan nostre com eixes torres humanes símbol de que amb l'esforç de tots i totes qualsevol cosa és possible: UNA LLIÇÒ DE VIDA.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada