diumenge, 7 d’octubre del 2018

MULTIPLICAR, REPASSAR LES TAULES I MÉS!


Avui vos vull explicar dues activitats que estem fent per treballar la multiplicació i que he posat en pràctica després del taller de matemàtiques que vaig fer a l’escola d’estiu del MRP amb un “friqui” de les mates: José Ángel Múrcia
Vos aconselle que  pegueu una miradeta al seu blog, (té el premi Bitácoras del 2012 en la categoria “Mejor blog de Educación”) per què en ell trobareu moltíssimes activitats que faran les classes de mates més pràctiques, divertides i motivadores.

1ª Proposta
Quan vam començar a repassar  la multiplicació aquest curs (estic a 5é)  vaig proposar als alumnes que buscaren situacions de multiplicació a la vida real (José Ángel ho havia proposat i ell anava fent fotos, entre altres coses, a  diferents tipus de voreres)
Els meus alumnes començaren així i enviaven les fotos al grup de whatsaap de les mares (elles també estaven implicades) i després d’unes quantes mostres de voreres, 

   




una mare penjà aquesta sucrosa foto:





El 4x4 no se’ns oblidarà mai!
I començaren a aparèixer coses molt variades.....

    4x6=24/ (3x4)+(3x4)


5x5=25, si contem claus; 4x4=16, si mirem quadrats


Fins que penjaren aquesta i jo vaig pensar....aquesta la guardaré per a les fraccions!


Al dia següent vam veure i analitzar totes les fotografies que havien penjat....i no vos podeu imaginar lo que donaren de sí....fins i tot la pizza, per què al preguntar al xiquet que l’havia fet quina era la situació de multiplicació em digué: “si la partim per la meitat, 2x4=8” evident...però immediatament un company afegí: i si la tornem a tallar de dal a baix: 4x2=8!!! Genial, no?


I són infinites les propostes que poden fer.

2ªProposta:

Al dia següent començarem a tantejar les taules de multiplicar i els vaig proposar una altra activitat de les que ens havia suggerit José Ángel Múrcia: buscar matrícules que siguen taules de multiplicar....mireu:



7x8=56






I com que hi ha moltes més que no ho són, no podem desaprofitar-les:   9x7= 63....fins a 73...10; així multipliquen, sumen i resten!!!

Jo m’he passat to l’estiu llegint matrícules...i ara són el/les alumnes els que van locos llegint-les... i els pares i mares també!

Fins i tot una amiga a la que li havia proposat el joc, em va suggerir que fera alguna cosa amb les lletres:


-Inventar el nom d’una persona : Joan Bartolomé Benítez
-Un nom i dos adjectius   joguina bona i barata
-Una xicoteta història   un jove que buscava bajoques....
-.....

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada