dijous, 30 d’abril de 2015

MÉS ARTISTES

Ja savia jo que teniem més artistes! avui Inés ens ha interpretat un parell d'obres amb el seu violoncel.



dimecres, 29 d’abril de 2015

ARTISTES

Avui Samuel ha vingut a classe molt carregat: a més de la moltxilla portava el seu violoncel.
Ens ha interpretat un parell d'obres, a més d'explicar-nos com afinava o per què havia triat aquest instrument tant bonic.
Els companys estaven encantats...sospite que en aquesta classe hi ha més artistes com Samuel!



diumenge, 26 d’abril de 2015

REPTE

Vos deixe el repte d'aquesta setmana...i una pista: ne'm parlat molt d'ell últimament.


¿Cuál es el animal que tiene las cinco vocales en su nombre?


VISITA DE L'AUTORA DE LES COVES SECRETES

Hem rebut la visita de Laura M. Pantaleón, autora de Les Coves Secretes, el llibre que ens han proposat des de la Biblioteca Municipal per tal de fer l'animació lectora.
Els alumnes han rebut amb molt d'afecte a Laura, com si la conegueren de tota la vida. Ella ens ha llegit el seu llibre d'una manera encisadora, que ens ha captivat a tots i després hem pogut fer-li moltes preguntes sobre la seua tasca d'escriptora. Finalment ens ha signat els llibres que havíem comprat i, com no?, les agendes!




dijous, 23 d’abril de 2015

FESTA DEL LLIBRE


Avui hem celebrat el dia del llibre al Rosario Pérez. S’han entregat els premis al concurs literari i hem fet una fira d’intercanvi de llibres. Sembla que tots i totes estaven molt contents i satisfets amb el seu llibre.


EXPOSICIÓ LLARGA VIDA A LA COVA DE SANT JOSEP

Avui hem anat a visitar l'exposició "Les coves de Sant Josep" al Palau de Vivel. Marisa, l'arqueòloga ens ha explicat coses molt interesants de com era la vida dels homes i dones de La Vall a la prehistòria, quan vivien en coves.





CONCURS LITERARI

Els nostres companys de 3r B també ens han passat els seus contes per llegir-los. Pengem el guanyador i els finalistes.

EL SECRETO DEL TÍO CHARLI

La historia que os voy a contar transcurre en el tranquilo pueblo de la Vall d’Uixó, un pueblo de la Comunidad Valenciana rodeado de montañas y muy conocido por su río subterráneo.
En este pueblo es donde vive nuestro protagonista, Leo Silver, un niño de diez años alto, rubio de ojos verdes, algo rechonchete, simpático y muy curioso.
Leo vive junto a su hermana Rebeca, su hermano Martín y sus padres. Rebeca es una niña de nueve años, alta, muy delgada, ágil y divertida. Martín es el hermano mayor, tiene doce años, también es alto, de ojos marrones, pelo castaño y es el más inteligente de los tres y, también, el más prudente.

Una noche Leo despertó a sus hermanos, sobresaltado, indicándoles que mirasen por la ventana de su habitación ya que estaba convencido de haber visto al tío Charli, desaparecido años atrás. El tío Charli era un grandísimo explorador, pero en su última aventura en busca del tesoro árabe de Benigafull había desaparecido sin dejar rastro.
Martín y Rebeca querían seguir durmiendo pero ante la insistencia de Leo por salir a investigar decidieron acompañarle. Se vistieron rápidamente, cogieron unas linternas y algo de comer y salieron a investigar por el jardín.
No encontraron ni rastro de su tío pero lo que sí encontraron fue un pequeño cofre con una nota dentro que decía:
“Si el tesoro queréis encontrar, en el escudo, debajo del sol deberéis buscar”.
Su tío les había dejado una pista para encontrar el tesoro de Benigafull.

Martín, como era el más listo, enseguida dedujo que la pista se refería al escudo del pueblo y lo que había debajo del sol era el castillo, así que cogieron sus mochilas y se dirigieron hacia allá.
Cuando llegaron al castillo no les costó demasiado encontrar la gorra del tío Charli y, junto a ella, otro cofre que contenía una nueva nota con la siguiente pista que decía así:
“El agua para el barranco atravesar, por sus piedras árabes y romanas deberá pasar”.
No les costó demasiado averiguar que se trataba del acueducto, así que hacia allá se dirigieron.
Una vez allí Rebeca tuvo que trepar a lo alto del acueducto y encontró lo que parecía ser la última pista que decía así:
“El tesoro de Benigafull está escondido en el tesoro de San José”
El tesoro de San José solamente podían ser sus grutas. Se dirigieron al paraje y entraron en las grutas junto a una visita guiada. En un descuido del guía se apartaron del grupo y buscaron por su cuenta. Tras un rato buscando encontraron, frente a una pequeña abertura, la vieja pipa del tío Charli. Entraron por la abertura y allí encontraron un gran cofre. Los niños estaban contentos y emocionados, abrieron el cofre y lo que allí había no fue un gran tesoro como ellos esperaban sino otra nota que decía:
“El mayor tesoro del mundo es la curiosidad de un niño, no la perdáis jamás”.
Estas palabras acompañaron a los niños a lo largo de toda su vida y gracias a ellas se convirtieron en unos famosísimos exploradores.

 Autor: Adán López Corro (3º B)

  
LOS DUENDES DE LA VALL

Hace mucho tiempo en la Vall d’Uixó, un pueblo situado al pie de unas montañas con un río que atravesaba todo el pueblo y que nacía en el interior de unas cuevas, vivían unos duendes. Estos seres pequeños, con aspecto bonachón y muy trabajadores, siempre contentos de ayudar a conservar la naturaleza y el pueblo, habitaban las cuevas en las que nacía el río.

Un día, los duendecillos, decidieron poner una fuente en el centro del pueblo. Trabajaron mucho pero no les importó porque les hacía mucha ilusión construirla para la gente del pueblo. Todos conocían la existencia de los duendecillos y les querían mucho y les agradecían todo lo que hacían cosiéndoles trajecitos, haciéndoles zapatitos y dándoles de comer cuando hacía falta. Eran tiempos muy felices.
Un día de invierno cayó una tormenta terrible, durante una semana no paró de llover. Las cuevas se inundaron, el río se desbordó y los pobres duendecillos se quedaron sin hogar y muchos de ellos no sobrevivieron.
Cuando pasó la tormenta y dejó de llover, la gente del pueblo estaba muy preocupada por los duendecillos y pensaron en ir todos a buscarlos.
Estuvieron buscándolos todo el día pero no encontraron ninguna señal de los duendecillos. Todos estaban muy tristes.
El pueblo, poco a poco, fue perdiendo su magia y su belleza. Nadie sabía cómo solucionar ese problema hasta que, un día, los niños y niñas del pueblo decidieron hacer el trabajo de los duendecillos.
Trabajaban para mantener el pueblo limpio y en orden, ayudaban a la gente que los necesitaba y empezaron a conservar la naturaleza. En poco tiempo los niños y niñas, con su trabajo, su ayuda y su ilusión devolvieron la felicidad al pueblo. Parecía que ya nadie se acordaba de los duendecillos.
De repente la fuente se secó. Nadie sabía lo que había podido ocurrir hasta que un grupo de personas fueron a las cuevas a averiguar cuál era el problema. En las cuevas descubrieron que algunos duendecillos seguían allí y habían cerrado el paso del agua que iba hasta la fuente. Tenían aspecto de estar enfadados y furiosos.
Cuando les preguntaron por qué habían cortado el agua de la fuente del pueblo, los duendecillos dijeron que si no les querían a ellos tampoco habría agua. Todos los que allí estaban les explicaron lo sucedido, cómo les habían buscado después de la tormenta y cómo los niños habían trabajado para recuperar la magia y la belleza del pueblo.
Los duendecillos se sintieron avergonzados por su mal comportamiento y ayudaron para que el agua volviera a la fuente y, desde entonces, la Vall es un pueblo lleno de magia, belleza y agua para sus fuentes.



Autora: Amanda Loriente Morales (3ºB)

















UNA NOCHE DE TERROR

Había una vez un niño llamado Pedro. Pedro vivía en una casa del barrio Carbonaire situada en la Vall d’Uixó.
Pedro era un niño con el pelo castaño, de seis años y muy juguetón. Le gustaba jugar a vaqueros con su perro Kiko. Kiko era un perro pequeño, de color blanco al que también le gustaba jugar con Pedro.
Un día ventoso, mientras Pedro y su perro jugaban en el parque de al lado de su casa, vino una fuerte ráfaga que arrastró el sombrero de Pedro hacia la montaña. Pedro, corriendo tras él, no se dio cuenta de que cada vez se alejaba más de su casa. Él corrió y corrió tras el sombrero hasta que oscureció. Cuando se dio cuenta de que no sabía dónde estaba empezó a tener miedo y mucho frío.
Durante horas anduvo buscando el camino de vuelta a casa hasta que encontró una cueva y decidió refugiarse en ella.
Una vez en la cueva había tanto silencio que cada ruidito le parecía espeluznante, y Pedro pensó:
-       Estoy rodeado de leones – y solo eran ratones.
-       Esos lobos hambrientos me quieren comer – y solo eran búhos cantando a la luz de la luna.
Hasta que el cansancio le pudo y se durmió.
A la mañana siguiente se despertó con un sonido muy diferente. Eran sus padres llamándole.
Pedro, al escucharlos, se puso muy contento y salió de la cueva corriendo a buscar a sus padres. Estos estaban muy contentos de ver que Pedro estaba sano y salvo.
Pedro aprendió una lección: no alejarse solo de casa.



Autora: Mireya Roig Arnau (3º B)


dimarts, 21 d’abril de 2015

LLIBRES...LLEGIR...LECTORS...

Vos deixe un videos molt bonics sobre la lectura.










CONCURS LITERARI

Vos deixem el conte guanyador del Concurs literari del dia del llibre i els dos finalistes.

VIATGE AL PASSAT DE LA VALL

Un dia vaig anar a passejar pel barranc d’Aigualit amb els meus pares. Vaig veure moltes coses, però el que més me va cridar l’atenció va ser una coveta molt xicoteta construïda en un dels bancals.
-Pareix d’estil àrab-van dir els meus pares.
I jo em vaig ficar dins a veure-la.
Quan vaig eixir de la cova els meus pares no estaven i tot pareixia diferent.
Vaig baixar tot sol al poble de la Vall. Les cases eren molt antigues, fetes de pedra, fang i fusta. Els carrer eren de terra i pedres i no hi havia cotxes si no cavalls. La gent vestia molt estranya: els homes vestien amb pantalons amples i camisoles i les dones amb vestits llargs i molt tapades.
Em vaig donar compte que la gent estava atemorida i anava d’un costat a l’altre.
-Què passa?- vaig preguntar a un xiquet.
-El moro Musa va vindre fa unes setmanes amb el seu gat Malapell i la seua serp Bocabadall. El moro és un bruixot i el gat està encantat. I ens espia.
-Vos espia?
-Entén tot el que diem i li ho conta al seu amo.
-I què li ha dit?
-Que Flordenit, la filla d’un home molt important no es va a casar amb Musa per què son pare no vol. El gat li ho ha dit al seu amo i l’amo molt enfadat ha segrestat a Flordenit. I se l’ha emportat a la seua cova.
-Hem d’anar a ajudar-la!
I sense pensar-ho, els xiquet, que s’anomenava Carles, i jo vam pujar muntanyeta amunt fins a la cova on s’amagava i vam veure com amb tres escopinades s’obria un forat a terra i amagava la xica dins.
-Hem de tornar al poble a avisar algú més major que puga lluitar amb ell-vaig dir jo.
Baixant de la muntanya ens vam entropessar amb un cavaller que vestia com els  templaris del passa carrer del 9 d’octubre.
Quan ens va preguntar on anàvem sols, li ho vam contar tot, inclosa la part de les tres escopinades.
El cavaller que ens va dir que s’anomenava  Jaume Ferrioa, va traure la seua espasa i va pujar a la cova a lluitar amb Musa.
Primer va lluitar amb la seua serp Bocabadall i la va vèncer de seguida i després va lluitar amb Musa, que estava molt enfadat per la mort de la seua serp.
Poc després el va matar també però vam veure que la seua sang es barrejava amb la de la serp.
-Ves amb compte Ferran!- vaig cridar- S’ha transformat en una serp de dos caps.
-Pren la meua espasa- va dir Carles.
I Jaume, amb les dues espases, va matar a la Gran Serp.
-Molt bé! Ara has d’escopir tres vegades perquè s’òbriga la cova.
I de dins va eixir Flordenit que ens donà les gràcies i se n’anà amb Jaume cap al poble.
Carles em va acompanyar fins a la cova i es va acomiadar de mi.
Quan vaig entrar, vaig tancar els ulls desitjant tornar a casa i la veu de la mare cridant-me per a esmorzar me va tornar al segle XXI.
I conte contat, conte acabat.




                                        JESÚS LARA 3r A

FINALISTES

UN POBLE PER DESCOBRIR

Fa temps hi havia una xiqueta anomenada Inés.
Vivia en una caseta a la part alta de la muntanya Pipa en la Vall d’Uixó, era un poble bonic que es trobava entre muntanyes.
Inés tenia nou anys, era alta, amb els ulls blaus, molt divertida i li encantava llegir. Vivia amb la seua àvia.
Tots els dies Inés els contava històries al seu gos Wiston i a la seua gateta Serafina, doncs tenia el do de parlar amb els animals.
No molt lluny d’on vivia, es trobaven les Coves de Sant Josep i sempre que podia baixava a jugar amb la seua amiga Nora, que vivia amb les rates penades dins de la cova.
Un dia van anar a veure la penya del Castell i de camí van conèixer a una bruixa molt extravagant.
Portava una granera que era màgica, de color groc i marró amb un llaç roig i van volar amb ella, descobrint molts racons del poble.
En primer lloc van volar pel barri Carbonaire i van veure una escola vella pero molt bonica perquè hi havien molts xiquets contents jugant al pati. Les tres van conèixer a una xiqueta molt sabuda que es deia Érica.
Nora tenia fam i la bruixa va dir que coneixia un mag que vivia als Sants de la Pedra i podria convidar-les a esmorzar.
Després van anar a Aigualit, un barranc molt bonic on van veure un osset que plorava perquè s'havia perdut i no trobava la seua mare. Els va donar tanta pena que van anar a buscar-la.
Van sobrevolar el poble durant hores, i quan estaven a punt de rendir-se, van veure al barri del Roser uns caçadors que portaven a la mare del osset.
Inés va cridar a la policia i els van ficar a la presó per caçar animals protegits.
A partir d'aleshores tots es van fer amics i amb l'ajuda de la granera màgica de la bruixa van poder conèixer i descobrir tota la Vall d'Uixó, racó per racó.
I conte contat, conte acabat!

                                                    INÉS SÁNCHEZ

EL CONEJO MISTERIOSO


Érase una vez, una niña llamada Candela que quería saber la historia de su pueblo, La Vall d’Uixó.
Un día su profesora dijo que el próximo día irían de excursión a San José. Candela se alegró mucho porque iba a aprender muchas cosas sobre su pueblo.
Al día siguiente cuando llegaron todos a clase, Irene , la profesora, dijo si todos tenían pareja y toda la clase dijo “siiii”. Candela iba con su mejor amiga, Laura.
Cuando llegaron a San José dejaron las mochilas y almorzaron, después de almorzar harían una gincama.
Los niños tenían que buscar hojas de árboles.

Cuando Candela y su amiga Laura se alejaron del grupo para buscar las hojas, de repente cruzó un conejo delante de ellas pero no era un conejo normal, era diferente, parecía un conejo salido de un cuento, con orejas grandes y puntiagudas, sus ojos eran muy grandes y parecía que les hablaban y no saltaba, sino que caminaba como ellas. Pero no solo eso, también sabía hablar, las niñas se quedaron asombradas. El conejo se acercó a ellas y les dijo:
-Seguidme chicas!
Las niñas asustadas le siguieron. Se metieron por un túnel escondido en un árbol, que los llevó a la antigua ciudad de la Vall, con sus calles de tierra y piedra.

El pueblo estaba dividido en varios pueblecitos: Benisgaló, Zeneta, Benizahat, Cenaja, Benigafull, Alcudia, Alfondeguilla, Castro y Benigafer. Sus habitantes eran tribus de musulmanes. Todos aquellos pueblecitos les recordaban a calles de su pueblo, La Vall.
Según iban caminando, la historia y el paisaje iba cambiando, después aparecieron cristianos y con ellos Jaume I, quien conquistó el territorio valenciano. Había muchos “espardenyers” y “ollers”. Había dos iglesias: la del Santo Ángel y la de Nuestra Señora de la Asunción.

La Vall fue creciendo y los pueblos se unieron en dos: en el “poble de dalt” y el “poble de baix”. Esto también le sonaba a Candela que estaba muy contenta por una cueva. Estaba muy contenta porque conocía un poco más de la historia de su pueblo y le dijo a su amiga el conejo.
-Yo soy el conejo de la historia y de los sueños.

Las niñas corrieron a buscar a su grupo y se sorprendieron porque el tiempo no había pasado, sus compañeros todavía estaban buscando hojas de árboles.
Y colorín colorado este cuento se ha acabado.


                                                CANDELA FERNÁNDEZ

REPTE

Vos deixe el repte, una endevinalla, d'aquesta setmana amb pista....penseu en celebracions

Té llom i no té espina,
sap molt i no parla,
té fulles i no és planta,
què és?

 

dimecres, 15 d’abril de 2015

VISITA A L'EXPOSICIÓ DE CONXA LLOMBART AL CAMPANAR

Avui i, continuant amb l'activitat ininiciada en la setmana cultural, hem anat a vore l'exposició de Conxa Llombart al campanar de l'Assumpció.
Ha estat una visita molt interesant i amb sorpresa, doncs he pujat també el campanar!




dimecres, 1 d’abril de 2015

SETMANA CULTURAL: PEL MEDI AMBIENT

I l'últim dia...a Aigualit a vore com estan els arbres que varem plantar a la tardor i a menjar-nos la mona!
Per la vesprada acabarem de vore la pel·lícula de Kirikú.

BONES PASQÜES!!!