dilluns, 31 de març del 2014

JORNADA LUDICO- REIVINDICATIVA AL ROSARIO PÉREZ

El dissabte 29 el nostre cole es va omplir d'activitat....malgrat ser un dia no lectiu: l'AMPA del centre,conjuntament amb les associacions del barri i els mestres, organitzà una jornada reivindicativa però amb un caire lúdico-festiu: comença el matí amb una batucada seguida de nombroses persones i un drac i una bruixa que no feien gens de por i sí molta festa.
En arribar estaven preparades una sèrie d'activitats molt variades: tallers, fotos, exposició de dibuixos...entrega de premis, monòleg, concert de la banda...
No estic segura de que amb açò aconseguim el que tots volem: que no retallen les unitats, que no reduisquen la capacitat que fins ara ha tingut el centre, però del que sí que estic segura és que es va vore que el Rosario Pérez està molt viu, que té ganes de fer moltes coses i que són moltes les persones que ens recolcen i també estic segura de que aquesta jornada serà un punt d'inflexió en la manera de fer al Rosario Pérez.
Ací vos deixe alguna imatge del que va passar allí:



           





diumenge, 30 de març del 2014

BULLYING

El divendres per la vesprada parem participar en una xarrada sobre el bullying . Ja coneixiem el tema...però no està de més tindre més informació i més punts de vista.



dilluns, 17 de març del 2014

CREMEN LA FALLA DELS DONYETS DEL MENJADOR

Com tots els anys, la gent del menjador del Rosario Pérez prepara la falla amb tota la il·lusió del món. Enguany estava dedicada a Up.
Up és una magnífica pel·lícula d'animació que conta les relacions i el extraordinari viatge d'un ancià i un jovenet molt atrevit.
Els alumnes participen en l'el·laboració i la festa...





MUSEU DE LES CIÈNCIES DE VALÈNCIA



El passat divendres 14 de març anarem a visitar el Museu de les Ciències Príncep Felip de València.
Després d'esmorzar ràpidament, entrarem i anarem al taller d'electricitat. allí ferem experiments molt divertits i interessants.



En finalitzar el taller d'electricitat anarem a visitar la resta del museu. Hi havía tantes coses interessants que anavem corrent d'un lloc a altre i passant-nos la veu del que ens havía cridat l'atenció...i eren tantes coses per tocar, mirar, escoltar....






Ho estavem passant tant bé que no ens haguerem anat a dinar!! Dinarem en el llit del riu Túria i, en acabar, uns xics estaven fent exivicions amb els patins..

Després ens dirigirem al Gulliver i, en la entrada, hi havía un home fernt bambolles amb sabó: eren immenses! Al Gulliver ens ho passarem molt bé...tant que algú acabà amb el pantaló reventat.
La veritat és que va ser un dia redó.







diumenge, 16 de març del 2014

VISITE AMB EL MRP L'ESCOLA CONGRÉS INDIANS A BARCELONA

El passat dissabte 15, ens desplaçarem alguns mestres del MRP a Barcelona per visitar l'escola Congrés Indians, una mestra de la qual ens havía visitat el una anterior sessió de l'escola d'Hivern,
Va ser una experiència molt interessant, per què aquesta escola no se sembla en res a qualsevol de les que estem acostumbrats a vore per ací.
És una escola nova, en barracons, que, per ara, sols té alumnat de 3 anys d'nfantil, fins a primer de primària.
Funciona per ambients i ens deixà a tots amb la boca oberta.
En Congés Indians les famílies tenen una tasca directa molt important...
No sols ferem visita, també vam fer una sessió de formació.
Estic segura que tots i totes varem eixir amb moltes idees estimulats per reflexionar sobre la nostra pròpia escola.



Els ambients són entorns estimulants on els infants es poden moure lliurement, escollir i desenvolupar-se d’una forma natural en relació als seus interessos i motivacions. Són espais que respecten la diversitat, que tenen en compte en tot moment el ritme individual de cada infant.
El docent passa a un segon terme. Evidentment, coordina i és un estímul per a l’infant; però els nens i les nenes són els veritables protagonistes quan interactuen amb els materials, circulen pels espais i duen a terme les seves activitats. Els adults observen, reestructuren els espais i vetllen perquè les normes que, lentament es van establint, es respectin. A partir de l’observació, es reformulen plantejaments i es valora com s’acompanya cada infant, segons el seu moment.
L’autonomia de les criatures també permet que l’adult pugui ser-hi quan algú ho necessita i pugui fer altres intervencions puntuals. Així podem respectar la diversitat de l’alumnat i podem atendre les situacions que es produeixen en aquests entorns tan rics. Al mateix temps, el docent adquireix un gran coneixement de cada infant ja que aquest plantejament facilita la interacció i permet la creació de vincles molt potents.
Els ambients van evolucionant i modificant-se a mesura que el curs avança, sempre responent als interessos i necessitats dels alumnes. Per això, treballar per ambients requereix molta organització i una constant recerca de materials de qualitat. L’organització és una qüestió comuna a qualsevol altre centre i la recerca és un estímul creatiu i interessant per a qualsevol docent.

http://escolacongresindians.com/










divendres, 7 de març del 2014

SEGURETAT VIAL

El divendres 7, ens ha visitat la Policia Local per a parlar-nos de seguretat vial. Ximo i Raquel són ja dos amics més, que cada any ens visiten per recordar-nos que és molt important conèixer i respectar les normes de seguretat vial i que, malgrat que som molt joves, ja tenim molta responsabilitat i podem intervindre positivament.


Primer ens refrescaren la memòria amb les coses que ja havíem apres en anys anteriors...


I ens feren fixar-nos en diferents maneres d'actuar davant de possibles alternatives. Després ens anarem al carrer per vore com estaven els voltants de la nostra escola...


En arribar al parc 9 d'Octubre, ens dividirem en equips i cadascú havíem de fer un treball de localització de possibles problemes o solucions....



En finalitzar el treball de camp, tornarem a l'escola per explicar el que cada equip havía trobat i les idees que havíen proposat per als problemes observats.
Com sempre va ser una visita molt agradable i profitosa.




dilluns, 3 de març del 2014

LES AMPES ES MANIFESTEN CONTRA LES RETALLADES

http://www.levante-emv.com/castello/2014/03/01/ampas-recorte-escolar/1085475.html

Ampas contra el recorte escolar

Más de 300 personas exigen al Consell y al ayuntamiento que no suprima 34 aulas en Castelló




La plaza Mayor fue ayer escenario de una nueva protesta con tintes de carnaval contra el recorte de 34 unidades educativas en la provincia de Castelló y reunió las voces de más de 300 representantes de Asociaciones de Madres y Padres de Alumnos (Ampas), sindicatos y vecinos de la capital de la Plana.
La movilización comenzó a las puertas de los distintos colegios de la ciudad en los que la Generalitat ha impuesto la supresión de aulas, algunos de los cuales temen incluso por la desaparición del centro a corto plazo: Bisbe Climent, Blasco Ibáñez, Herrero, Armelles, Mestre Canós, Sanchís Yago y l'Illa. 197222Posteriormente, las diferentes concentraciones se reunieron en la plaza Mayor creando un círculo con el que representaron su unidad contra la política de la Generalitat Valenciana y su deseo de abrir vías de diálogo ante lo que consideran un ataque al sistema de enseñanza pública.
Al frente de la protesta se apostaron la presidenta de la Federación de Ampas de Castelló (Fapa-Penyagolosa) y representantes de los sindicatos mayoritarios (Stepv, UGT y Comisiones Obreras), que han unido fuerzas para plantar cara a la política del Consell.
Con telón de fondo emergía la silueta del ayuntamiento, contra el que las familias también lanzaron críticas por lo que consideran una falta de apoyo a las necesidades de los castellonenses y por el incumplimiento del compromiso de mantener la unidad de infantil del Mestre Canós.
Otra de las críticas más reiteradas se centro en la financiación de los centros privados concertados con fondos públicos mientras se eliminan aulas públicas.
Fapa-Penyagolosa y los sindicatos esgrimen que, el próximo curso, la Generalitat Valenciana eliminará 34 unidades educativas y 48 docentes en los colegios públicos de la provincia de Castelló «por el descenso de la natalidad», pero no suprimirá ningún aula en centros privados concertados de Castelló y seguirá financiándolos con 50 millones de euros al año pese al supuesto exceso de plazas en el sistema público.
Los 50 millones de euros que destina la Generalitat a centros concertados en la provincia de Castelló se distribuyen en subvenciones a 40 centros educativos privados y un total de 691 unidades educativas, que según Ampas y sindicatos generan una duplicidad de oferta innecesaria.

diumenge, 2 de març del 2014

CARNESTOLTES 2014

Amb un vent fortet que se'ns emportava els barrets hem desfilat pels carrers del barri, amb l'assistència de nombrós públic que venia a vore'ns i a gaudir de la festa un any més. La nostra disfressesa era una piràmide alimentaria...